Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår

1. Om Gnagerlykke Olsen
Gnagerlykke holder til i Hakadal, og selskapets postadresse er 1488 Hakadal. Organisasjonsnummeret er 934017781MVA
Ønsker du å komme i kontakt med meg, kan du sende e-post til post@gnagerlykke.no eller skrive til meg via «Kontakt»-siden på nettsiden.

2. Bestilling
Når du har fullført bestillingen, sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produktene du har bestilt, pris, fakturering og leveringsadresse.
Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen, bør du kontakte meg umiddelbart via e-post til post@gnagerlykke.no.

3. Levering
Min normale leveringstid til fraktleverandør er 2–5 virkedager.
Ved forsinket levering (uten at Gnagerlykke har opplyst om lengre leveransetid), vennligst kontakt meg på e-post: post@gnagerlykke.no.
Leveringstid for spesialtilpassede produkter vil kunne variere og avtales for hver enkelt bestilling.
Leveringstid for varer som ikke er på lager, vil kunne variere. Du får beskjed om leveringstiden når Gnagerlykke behandler bestillingen din.

4. Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (mva. på 25 prosent).
Gnagerlykke forbeholder seg retten til endre eller justere priser på grunn av blant annet, men ikke begrenset til, prisendringer fra leverandøren, feiltrykk i prislisten og feil priser på grunn av feil informasjon.

5. Angrerett
Når du kjøper varer på internett, har du som kunde 14 dagers angrerett som gjelder fra det tidspunktet du mottar varen du har bestilt.
Du kan åpne emballasjen og undersøke varen (se unntak i 5.2). Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller hvis varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.

5.1 Når du bruker angreretten din:
Du må informere meg at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til post@gnagerlykke.no. I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke produkter returen gjelder for, stå klart og tydelig.
Du bør returnere produktene til meg umiddelbart og innen angreretten går ut (14 dager).
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur. Produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.
På refusjonsbeløpet forbeholder Gnagerlykke seg retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.

5.2 Unntak fra angreretten
Angreretten gjelder ikke for

  • produkter som er forseglet av helsemessige eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg.
  • skreddersydde produkter som er spesialtilpasset for deg, eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.
  • tjenester som er fullført, og hvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført uten angrerett.
  • varer som raskt kan bli dårligere, eksempelvis mat.

Du kan lese mer om angrerettloven på Lovdata.

6. Reklamasjon og klager
Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer, påtar Gnagerlykke seg i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.
Du må alltid kontakte meg for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.
Klagen skal sendes innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen.

6.1 Hvordan du går fram ved reklamasjon
Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til post@gnagerlykke.no. Du skal oppgi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
Hvis Gnagerlykke ikke klarer å rette opp feilen eller levere et lignende produkt, refunderer Gnagerlykke deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Gnagerlykke står for returfrakten for godkjente klager.
Gnagerlykke forbeholder seg retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, mangelfullt eller lignende, i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger Gnagerlykke norsk lov. Les mer om forbrukerkjøpsloven på Lovdata.

7. Ansvarsbegrensning
Gnagerlykke tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå som følge av at produktet brukes.
Gnagerlykke tar ikke ansvar for forsinkelser eller feil på grunn av omstendigheter utenfor min kontroll (force majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak eller redusert eller manglende levering fra leverandøren.
Videre påtar Gnagerlykke seg ikke noe ansvar for endringer i produkter eller produktegenskaper hvis de endres av leverandøren eller andre faktorer utenfor min kontroll.

8. Produktinformasjon
Gnagerlykke reserverer seg for eventuelle trykkfeil i nettbutikken og utsolgte produkter ved bestillingstidspunktet. Gnagerlykke garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene fordi en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjermen, fotokvaliteten og oppløsningen. Sømprodukter er et håndtverk og vil derfor kunne skille seg noe fra bildene. Gnagerlykke gjør alltid sitt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.

9. Informasjon om informasjonskapsler (cookies)
I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookiene kan brukes til å spore brukerens internettbruk. Cookier er en små tekstfiler som nettstedet du besøker, ber om å lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Du kan lese mer om bestemmelsene for cookies i ekomloven på Lovdata og mer om bruken av cookies på gnagerlykke.no på cookies-siden.

10. Personopplysninger
Ved å handle hos Gnagerlykke godtar du min policy for databeskyttelse og min behandling av dine personopplysninger. Gnagerlykke beskytter dine personlige data og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Gnagerlykke vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til en tredjepart uten juridisk grunnlag.
Gnagerlykke er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av meg for å kunne håndtere bestillingen din og de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud, og for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Nedenfor er et sammendrag av hvordan Gnagerlykke i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.

10.1 Hva er personlig informasjon?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.

10.2 Hvilken informasjon lagrer Gnagerlykke?
For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din lagrer Gnagerlykke for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Informasjonen din lagres så lenge det er et juridisk grunnlag for å behandle den, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom meg og deg eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til for eksempel regnskapsloven.

10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke.

10.4 Hvilken informasjon deles, og til hvilket formål?

10.4.1 Betalingsleverandør
Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren min. Det som lagres, er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummeret ditt hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandørene Gnagerlykke bruker er OnPay og Clearhaus.

10.4.2 Leveringsselskap
For å levere bestillingene dine og fullføre avtalen vår, må Gnagerlykke dele spesifikk informasjon med leveringsselskapet. Det som deles med leveringsselskapet, er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for at du skal bli varslet om forsendelsen.
Leveringsselskaper Gnagerlykke jobber med er Proteria og PostNord.

10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på nyhetsbrevet mitt, vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med min nyhetsbrevleverandør.
Gnagerlykke bruker Odoo for å sende ut nyhetsbrev.

10.5 Innsynsretten
Du har rett til å motta en kopi av all informasjon som er tilgjengelig om deg hos meg. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format.

10.6 Rett til rettelse
Du har rett til å be meg oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.

10.7 Retten til å bli glemt
Du kan når som helst be om at personopplysningene Gnagerlykke har om deg, slettes.
Det finnes noen få unntak fra denne retten til å bli slettet, for eksempel om Gnagerlykke må personopplysningene dine for at Gnagerlykke skal oppfylle en juridisk forpliktelse (blant annet i henhold til regnskapsloven).

10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
Gnagerlykke Olsen er ansvarlig for å lagre og behandle personopplysninger i nettbutikken og sørge for at reglene blir fulgt.

10.9 Hvordan Gnagerlykke beskytter din personlige informasjon
Gnagerlykke bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.

11. Endringer i de generelle vilkårene og betingelsene
Gnagerlykke forbeholder meg retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

12. Tvist og valg av lov
Hvis det oppstår en tvist som ikke kan løses mellom Gnagerlykke og deg (altså mellom selskapet og kunden) kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. Innbyggere i EU-/ og EØS-land utenfor Norge kan sende klager på nettet via Forbruker Europa.

Trustpilot